A.D.H.D. Classroom Tips

Two Awesome Visuals On ADHD for Teachers ~ Educational Technology and Mobile Learning. This is a great reminder for teachers with ADHD students that I will be sure to remember when I am a teacher.

Hur kan man tänka runt planering? | Lärande & bedömning

Hur kan man tänka runt planering? | Lärande & bedömning

Art Education, School Ideas, Photo Illustration, Art Lessons

Austin and the Butterfly -- great example of how peer critique can make work better even in an elementary art classroom. #ElementaryArt #critique

critique and feedback - the story of austin's butterfly - Ron Berger Interesting example of kids learning about peer feedback, growth mindset, being challenged

The Big Five - Fem förmågor elever bedöms efter

The Big Five - Fem förmågor elever bedöms efter

Lär dig grunderna STEG 1 En förståelse för Hattie’s forskning – ”Synligt lärande” STEG 2 En förståelse för BFL-strategierna STEG 3 En förståelse för metoderna STEG 4 Andras erfarenheter

Lär dig grunderna STEG 1 En förståelse för Hattie’s forskning – ”Synligt lärande” STEG 2 En förståelse för BFL-strategierna STEG 3 En förståelse för metoderna STEG 4 Andras erfarenheter

Var medveten om hur du ger beröm http://youtu.be/hXDiBz-tWmY Carol Dweck har undersökt hur olika beröm påverkar oss #bfl #lärande Mer filmer av Michael Rystad http://www.youtube.com/user/miry51211/videos Se mer på http://webb2.svedala.se/utbildning/ och på fb https://www.facebook.com/SvedalaUtbildning och #kvutis https://twitter.com/search?q=%23kvutis o egna Twitter https://twitter.com/KvUtiS

Var medveten om hur du ger beröm http://youtu.be/hXDiBz-tWmY Carol Dweck har undersökt hur olika beröm påverkar oss #bfl #lärande Mer filmer av Michael Rystad http://www.youtube.com/user/miry51211/videos Se mer på http://webb2.svedala.se/utbildning/ och på fb https://www.facebook.com/SvedalaUtbildning och #kvutis https://twitter.com/search?q=%23kvutis o egna Twitter https://twitter.com/KvUtiS

Hur kan man tänka runt planering? | Lärande & bedömning

Hur kan man tänka runt planering? | Lärande & bedömning

Forskning för klassrummet I den här kunskapsöversikten har Skolverket samlat klassrumsnära rön som diskuterats flitigt på senare år. Översikten ger inga färdiga metoder eller arbetssätt utan är tänkt att ge en riktning och inspirera till ett forskningsbaseratarbetssätt. Utgångspunkten är att en skickliglärare, rektor eller annan person i skolans verksamhet är en professionell aktör som utifrån både sina erfarenheter och kunskaper väljer genomtänkta strategier i en given situation.

Forskning för klassrummet I den här kunskapsöversikten har Skolverket samlat klassrumsnära rön som diskuterats flitigt på senare år. Översikten ger inga färdiga metoder eller arbetssätt utan är tänkt att ge en riktning och inspirera till ett forskningsbaseratarbetssätt. Utgångspunkten är att en skickliglärare, rektor eller annan person i skolans verksamhet är en professionell aktör som utifrån både sina erfarenheter och kunskaper väljer genomtänkta strategier i en given situation.

Pinterest
Search