More ideas from Alzira
Lektionsbanken består av lärares tips kopplade till Lpfö 98 och ämnenas kursplaner i Lgr 11. Innan tipsen publiceras går en lärare igenom dem för att se att de är okej att lägga ut. Du kan använda tipsen i din undervisning och verksamhet hur du vill. Ingen inloggning krävs och det är helt kostnadsfritt.

Lektionsbanken består av lärares tips kopplade till Lpfö 98 och ämnenas kursplaner i Lgr 11. Innan tipsen publiceras går en lärare igenom dem för att se att de är okej att lägga ut. Du kan använda tipsen i din undervisning och verksamhet hur du vill. Ingen inloggning krävs och det är helt kostnadsfritt.

I klassrummet har vi våra pennor uppsatta på tavlan som påminner oss om små men ack så viktiga saker när vi skriver. Om du skriver något hemma så kan du titta här och få hjä…

I klassrummet har vi våra pennor uppsatta på tavlan som påminner oss om små men ack så viktiga saker när vi skriver. Om du skriver något hemma så kan du titta här och få hjä…

checklista skrivning

checklista skrivning

data.bloggplatsen.se bild filnamn-3c4ac041658a10781be12b25afb7fa2f566cb6831c2ee.jpg version-16e3320240ede580b0b8ee5e4e29362a

data.bloggplatsen.se bild filnamn-3c4ac041658a10781be12b25afb7fa2f566cb6831c2ee.jpg version-16e3320240ede580b0b8ee5e4e29362a

Hur fortsätter man skrivandet på dator i åk 2 och 3? Vilken plats har handskrivning i det fortsatta skrivandet? För Anette Liuzzi och Jenny Olsson Mohammad-Ali blev genrepedagogiken ett verktyg för elevernas fortsatta skrivutveckling i åk 2. Under ett ASL-inspirationscafé berättade Anette Liuzzi

Hur fortsätter man skrivandet på dator i åk 2 och 3? Vilken plats har handskrivning i det fortsatta skrivandet? För Anette Liuzzi och Jenny Olsson Mohammad-Ali blev genrepedagogiken ett verktyg för elevernas fortsatta skrivutveckling i åk 2. Under ett ASL-inspirationscafé berättade Anette Liuzzi

När läsaren låter dessa fem läsförståelsestrategier samspela för att fördjupa och kontrollera sin förståelse kallar vi honom/henne för en ...

När läsaren låter dessa fem läsförståelsestrategier samspela för att fördjupa och kontrollera sin förståelse kallar vi honom/henne för en ...