Skrivprocessen

11 Pins0 Följare
Den här affischen kan du använda som stöd i klassrummet för att visa elever hur de kan tänka när de ska dela in sin text i stycken.

Den här affischen kan du använda som stöd i klassrummet för att visa elever hur de kan tänka när de ska dela in sin text i stycken.

Jobb svenska

Jobb svenska

6fba58c16bb1e23996bff90779204e30.jpg (1239×1754)

6fba58c16bb1e23996bff90779204e30.jpg (1239×1754)

Att skriva

Att skriva

Att ge respons

Att ge respons

Gestaltning HUR VISAR DET SIG? Vad hör personen? Vad ser personen? Vad känner personen? Hur är kroppspråket? Vad avslöjar miljön om personen? Vad tänker personen? Vad säger personen? Vad gör ...

Gestaltning HUR VISAR DET SIG? Vad hör personen? Vad ser personen? Vad känner personen? Hur är kroppspråket? Vad avslöjar miljön om personen? Vad tänker personen? Vad säger personen? Vad gör ...

Att bearbeta

Att bearbeta

1.1 Att planera

1.1 Att planera

1.1 Att planera

1.1 Att planera

1.2 Att planera

1.2 Att planera


Fler idéer
c5f129ef91404b7cabef69d35af47d13.jpg 591 × 838 pixlar

c5f129ef91404b7cabef69d35af47d13.jpg 591 × 838 pixlar

Sammanfattning texttyper

Sammanfattning texttyper

Med hjälp av denna blogg vill jag inspirera och engagera pedagoger i skolan, bjuda på tips och idéer som kan underlätta, stödja och synliggöra elevers lärande för både elever, föräldrar och pedagoger.

Med hjälp av denna blogg vill jag inspirera och engagera pedagoger i skolan, bjuda på tips och idéer som kan underlätta, stödja och synliggöra elevers lärande för både elever, föräldrar och pedagoger.

Hur välja rätt bok? Den här ska vi nog sätta på vår "boktavla"

Hur välja rätt bok? Den här ska vi nog sätta på vår "boktavla"

Hur fortsätter man skrivandet på dator i åk 2 och 3? Vilken plats har handskrivning i det fortsatta skrivandet? För Anette Liuzzi och Jenny Olsson Mohammad-Ali blev genrepedagogiken ett verktyg för elevernas fortsatta skrivutveckling i åk 2.   Under ett ASL-inspirationscafé berättade Anette Liuzzi

Hur fortsätter man skrivandet på dator i åk 2 och 3? Vilken plats har handskrivning i det fortsatta skrivandet? För Anette Liuzzi och Jenny Olsson Mohammad-Ali blev genrepedagogiken ett verktyg för elevernas fortsatta skrivutveckling i åk 2. Under ett ASL-inspirationscafé berättade Anette Liuzzi

Smart läsare!

Smart läsare!

Sammanlänkande ord - bra att ha till hjälp för framför allt andraspråkselever men även alla elever

Sammanlänkande ord - bra att ha till hjälp för framför allt andraspråkselever men även alla elever

Att skriva målande med adjektiv |

Att skriva målande med adjektiv |

9f52c348a1bf540d6f0fd12e007ea998.jpg 1 200 × 1 696 pixlar

9f52c348a1bf540d6f0fd12e007ea998.jpg 1 200 × 1 696 pixlar

I klassrummet har vi våra pennor uppsatta på tavlan som påminner oss om små men ack så viktiga saker när vi skriver. Om du skriver något hemma så kan du titta här och få hjälp med att komma ihåg al…

I klassrummet har vi våra pennor uppsatta på tavlan som påminner oss om små men ack så viktiga saker när vi skriver. Om du skriver något hemma så kan du titta här och få hjälp med att komma ihåg al…

Pinterest
Sök