Pinterest
Galería Moriarty :: Chema Madoz

Galería Moriarty :: Chema Madoz

Här kommer en enkel liten affisch som ni kan ha på väggen i klassrummet för att påminna varandra om hur vi är, gör och säger mot/till varandra eller så gör ni helt enkelt en egen tillsammans.

Här kommer en enkel liten affisch som ni kan ha på väggen i klassrummet för att påminna varandra om hur vi är, gör och säger mot/till varandra eller så gör ni helt enkelt en egen tillsammans.

The most powerful tool in coaching is the question - the Greek philosopher Socrates is regarded by some to have been the first coach. Among other things, he used deversified questions in his talks with his students. Here is how he did it. - Den grekiska filosofen är ansedd som den första coachen i historien. Han använde bland annat kraftfulla frågor i sina samtal med sina studenter - här är en översikt över de så kallade Sokratiska Frågorna.

The most powerful tool in coaching is the question - the Greek philosopher Socrates is regarded by some to have been the first coach. Among other things, he used deversified questions in his talks with his students. Here is how he did it. - Den grekiska filosofen är ansedd som den första coachen i historien. Han använde bland annat kraftfulla frågor i sina samtal med sina studenter - här är en översikt över de så kallade Sokratiska Frågorna.

Skogen i Skolans affisch om allemansrätten

Skogen i Skolans affisch om allemansrätten

Lärandegrop

Lärandegrop

Informationskarta över läsning av faktatexter.

Informationskarta över läsning av faktatexter.

Tecken som stöd: Skogsord

Tecken som stöd: Skogsord

Återigen inspirerad av andra pinnare; detta är dörren in till vårt klassrum.

Återigen inspirerad av andra pinnare; detta är dörren in till vårt klassrum.

Checklista kring muntliga redogörelser utifrån Lgr11.

Checklista kring muntliga redogörelser utifrån Lgr11.

Resonera/analysera - kvalitativa skillnader Bedömningsaspekter Bredd Magert innehåll Utförligt innehåll Djup Långa resonemangskedjor Korta resonemangskedjor Ämnesbegrepp Begreppsanvändning vardagli...

Resonera/analysera - kvalitativa skillnader Bedömningsaspekter Bredd Magert innehåll Utförligt innehåll Djup Långa resonemangskedjor Korta resonemangskedjor Ämnesbegrepp Begreppsanvändning vardagli...

Samarbetsövning samarbeta

Samarbetsövning samarbeta

Återgivande I tisdags besökte vi gymnasiemässan. Där presenterades ...

Återgivande I tisdags besökte vi gymnasiemässan. Där presenterades ...

Bygga strategier för lärande | Gränslöst digitalt lärande

Bygga strategier för lärande | Gränslöst digitalt lärande

förvaring pennor barn - Sök på Google

förvaring pennor barn - Sök på Google

Texttyper Vad är typiskt för skolans texttyper? berättande Långt inne i skogen låg en grå liten stuga. Det rök ur skorstenen och det kom underbara dofter ut från fönsterspringan. Det luktade jul. D...

Texttyper Vad är typiskt för skolans texttyper? berättande Långt inne i skogen låg en grå liten stuga. Det rök ur skorstenen och det kom underbara dofter ut från fönsterspringan. Det luktade jul. D...

Knoppisar

Knoppisar


Fler idéer