The most powerful tool in coaching is the question - the Greek philosopher Socrates is regarded by some to have been the first coach. Among other things, he used deversified questions in his talks with his students. Here is how he did it. - Den grekiska filosofen är ansedd som den första coachen i historien. Han använde bland annat kraftfulla frågor i sina samtal med sina studenter - här är en översikt över de så kallade Sokratiska Frågorna.

"The most powerful tool in coaching is the question - the Greek philosopher Socrates is regarded by some to have been the first coach. Among other things, he used deversified questions in his talks with his students. Here is how he did it.

Veckans arbete har handlat mycket om checklistor och kamratrespons. Numera har vi alltid genomgångar och gemensamt arbete innan eleverna job...

Veckans arbete har handlat mycket om checklistor och kamratrespons. Numera har vi alltid genomgångar och gemensamt arbete innan eleverna job...

Ta hjälp av ”De sju frågorna” med bildstöd för ökad studiero : Pedagog Malmö

Ta hjälp av ”De sju frågorna” med bildstöd för ökad studiero : Pedagog Malmö

social kompetens, gratis lektioner, lektion, lektionsmaterial, skola, fritids, lektionstips, lektioner, övningar i att berätta, berätta, skrivövningar, eleverna reflekterar, Boken om mig, presentera sig själv

social kompetens, gratis lektioner, lektion, lektionsmaterial, skola, fritids, lektionstips, lektioner, övningar i att berätta, berätta, skrivövningar, eleverna reflekterar, Boken om mig, presentera sig själv

social kompetens, gratis lektioner, lektion, lektionsmaterial, skola, fritids, lektionstips, lektioner, övningar i att berätta, berätta, skrivövningar, eleverna reflekterar, Boken om mig, presentera sig själv

social kompetens, gratis lektioner, lektion, lektionsmaterial, skola, fritids, lektionstips, lektioner, övningar i att berätta, berätta, skrivövningar, eleverna reflekterar, Boken om mig, presentera sig själv

Den här affischen kan du som lärare använda i klassrummet för att visa elever hur de kan markera texter när de läser, för att visa hur de tänker under läsning, och på så sätt bland annat visa dig vilka lässtrategier de använder sig av. Elevernas markeringar kan du bland annat använda för att bedöma deras förmåga att använda lässtrategier på ett i huvudsak fungerande sätt.

Den här affischen kan du som lärare använda i klassrummet för att visa elever hur de kan markera texter när de läser, för att visa hur de tänker under läsning, och på så sätt bland annat visa dig vilka lässtrategier de använder sig av. Elevernas markeringar kan du bland annat använda för att bedöma deras förmåga att använda lässtrategier på ett i huvudsak fungerande sätt.

Pinterest
Search