E-postmarknadsföring

Björn Forssell om e-postmarknadsföring: "Jaha, du trodde att det handlade om ämnesraden?"

Björn Forssell om e-postmarknadsföring: "Jaha, du trodde att det handlade om ämnesraden?"

verktyg-för-nyhetsbrev

verktyg-för-nyhetsbrev

Det sägs att e-post är slut som marknadsföringskanal och att det istället är sociala medier och annat som gäller. Helt fel - denna statistik visar varför.

Det sägs att e-post är slut som marknadsföringskanal och att det istället är sociala medier och annat som gäller. Helt fel - denna statistik visar varför.

E-postskolan 1 - prenumeranter till ditt nyhetsbrev

E-postskolan 1 - prenumeranter till ditt nyhetsbrev

Film som kan användas på FB, Youtube och Web. Kan även användas vid: Bannerannonsering (annonser på webbplatser) Produktmarknadsföring (webbshop & produkter) E-postmarknadsföring (nyhetsbrev och e-postutskick) Bloggmarknadsföring (sprida budskap och få feedback) Videomarknadsföring / webb-tv (använd rörliga bilder) Sociala medier (viral marknadsföring via grupper) Presentationer (Powerpoint)

Film som kan användas på FB, Youtube och Web. Kan även användas vid: Bannerannonsering (annonser på webbplatser) Produktmarknadsföring (webbshop & produkter) E-postmarknadsföring (nyhetsbrev och e-postutskick) Bloggmarknadsföring (sprida budskap och få feedback) Videomarknadsföring / webb-tv (använd rörliga bilder) Sociala medier (viral marknadsföring via grupper) Presentationer (Powerpoint)

An Anatomy of an #Email Newsletter - you see this @Rachna Grunkemeier Jain & @Erin B Ferree?

An Anatomy of an #Email Newsletter - you see this @Rachna Grunkemeier Jain & @Erin B Ferree?

Experterna om varför det är så viktigt att bygga din e-postlista.

Experterna om varför det är så viktigt att bygga din e-postlista.

Många frågar oss om det inte finns något riktigt innovativt sätt att marknadsföra sig på.  Svaret de brukar få: Jo det finns en kanal som verkligen är konsultfirmornas lilla hemlighet det har upp emot 4100% ROI knappt någon använder det i sverige och det är ett av de mest föredragna men oanvända kanalerna när det kommer till att bygga kundrelationer skapa inkomst och få återkommande kunder  Jaa det vill vi anvönda genast! Berätta mer! E-postmarknadsföring säger vi då. Va vi vill inte skicka…

Många frågar oss om det inte finns något riktigt innovativt sätt att marknadsföra sig på. Svaret de brukar få: Jo det finns en kanal som verkligen är konsultfirmornas lilla hemlighet det har upp emot 4100% ROI knappt någon använder det i sverige och det är ett av de mest föredragna men oanvända kanalerna när det kommer till att bygga kundrelationer skapa inkomst och få återkommande kunder Jaa det vill vi anvönda genast! Berätta mer! E-postmarknadsföring säger vi då. Va vi vill inte skicka…

1. Use Incentives to Get People to Open - if people don't open your emails, why are you sending them? 2. Keep the call to action above the fold otherwise 70% of the audience won't see it. 3. Subject line should contain no more than 30 - 50 characters. 4. Closely tie the email subject to the landing page.

1. Use Incentives to Get People to Open - if people don't open your emails, why are you sending them? 2. Keep the call to action above the fold otherwise 70% of the audience won't see it. 3. Subject line should contain no more than 30 - 50 characters. 4. Closely tie the email subject to the landing page.

What to Put in a #Newsletter: The Anatomy of an E-Mail Newsletter #emailmarketing

What to Put in a #Newsletter: The Anatomy of an E-Mail Newsletter #emailmarketing

Pinterest
Sök