#INFOGRAPHIC: THE ANATOMY OF AN EMAIL NEWSLETTER – IS YOUR EMAIL READY TO SEND?

#INFOGRAPHIC: THE ANATOMY OF AN EMAIL NEWSLETTER – IS YOUR EMAIL READY TO SEND?

pin 2,8k
speech 11
Skapa kundmagnet och bygg upp din lista med e-postadresser  2015-04-28 Online Ett av de mest effektiva sätt att få in flera e-postadresser till intresserade potentiella kunder är att ha en kundmagnet på sin hemsida. Jag berättar vad du behöver tänka på när du skapar en kundmagnet. Vill du lära dig E-postmarknadsföring, och vad som behövs för att börja? Följ med på ett Gratis webinar den 28/4 19:00-20:00 där jag berättar hur du lätt kan bygga en kundmagnet på din hemsida och börja samla in…

Skapa kundmagnet och bygg upp din lista med e-postadresser 2015-04-28 Online Ett av de mest effektiva sätt att få in flera e-postadresser till intresserade potentiella kunder är att ha en kundmagnet på sin hemsida. Jag berättar vad du behöver tänka på när du skapar en kundmagnet. Vill du lära dig E-postmarknadsföring, och vad som behövs för att börja? Följ med på ett Gratis webinar den 28/4 19:00-20:00 där jag berättar hur du lätt kan bygga en kundmagnet på din hemsida och börja samla in…

Björn Forssell om e-postmarknadsföring: "Jaha, du trodde att det handlade om ämnesraden?"

Björn Forssell om e-postmarknadsföring: "Jaha, du trodde att det handlade om ämnesraden?"

Film som kan användas på FB, Youtube och Web. Kan även användas vid: Bannerannonsering (annonser på webbplatser) Produktmarknadsföring (webbshop & produkter) E-postmarknadsföring (nyhetsbrev och e-postutskick) Bloggmarknadsföring (sprida budskap och få feedback) Videomarknadsföring / webb-tv (använd rörliga bilder) Sociala medier (viral marknadsföring via grupper) Presentationer (Powerpoint)

Film som kan användas på FB, Youtube och Web. Kan även användas vid: Bannerannonsering (annonser på webbplatser) Produktmarknadsföring (webbshop & produkter) E-postmarknadsföring (nyhetsbrev och e-postutskick) Bloggmarknadsföring (sprida budskap och få feedback) Videomarknadsföring / webb-tv (använd rörliga bilder) Sociala medier (viral marknadsföring via grupper) Presentationer (Powerpoint)

Infographic.The Lyris Digital Optimizer survey conducted in Summer 2012

Infographic.The Lyris Digital Optimizer survey conducted in Summer 2012

Experterna om varför det är så viktigt att bygga din e-postlista.

Experterna om varför det är så viktigt att bygga din e-postlista.

What to Put in a Newsletter – The Anatomy of an E-Mail Newsletter

What to Put in a Newsletter – The Anatomy of an E-Mail Newsletter

1. Use Incentives to Get People to Open - if people don't open your emails, why are you sending them? 2. Keep the call to action above the fold otherwise 70% of the audience won't see it. 3. Subject line should contain no more than 30 - 50 characters. 4. Closely tie the email subject to the landing page.

1. Use Incentives to Get People to Open - if people don't open your emails, why are you sending them? 2. Keep the call to action above the fold otherwise 70% of the audience won't see it. 3. Subject line should contain no more than 30 - 50 characters. 4. Closely tie the email subject to the landing page.

verktyg-för-nyhetsbrev

verktyg-för-nyhetsbrev

Det sägs att e-post är slut som marknadsföringskanal och att det istället är sociala medier och annat som gäller. Helt fel - denna statistik visar varför.

Det sägs att e-post är slut som marknadsföringskanal och att det istället är sociala medier och annat som gäller. Helt fel - denna statistik visar varför.

Pinterest • Världens idékatalog
Sök