Pinterest • Världens idékatalog

The Anatomy of an Email Newsletter. Superb Infographic. Thanks Matt! http://www.mattaboutbusiness.com/what-to-put-in-a-newsletter-the-anatomy-of-an-e-mail-newsletter/

3

#INFOGRAPHIC: THE ANATOMY OF AN EMAIL NEWSLETTER – IS YOUR EMAIL READY TO SEND?

2.6k
400
10
4 Steps To Power Your #EmailMarketing

4 Steps To Power Your #EmailMarketing

46
10
3

37 Tips for Writing Emails that Get Opened, Read, and Clicked

5
2
från Vimeo

Måleri Marknadsföring

Film som kan användas på FB, Youtube och Web. Kan även användas vid: Bannerannonsering (annonser på webbplatser) Produktmarknadsföring (webbshop & produkter) E-postmarknadsföring (nyhetsbrev och e-postutskick) Bloggmarknadsföring (sprida budskap och få feedback) Videomarknadsföring / webb-tv (använd rörliga bilder) Sociala medier (viral marknadsföring via grupper) Presentationer (Powerpoint)

Björn Forssell om e-postmarknadsföring: "Jaha, du trodde att det handlade om ämnesraden?"

Skapa kundmagnet och bygg upp din lista med e-postadresser 2015-04-28 Online Ett av de mest effektiva sätt att få in flera e-postadresser till intresserade potentiella kunder är att ha en kundmagnet på sin hemsida. Jag berättar vad du behöver tänka på när du skapar en kundmagnet. Vill du lära dig E-postmarknadsföring, och vad som behövs för att börja? Följ med på ett Gratis webinar den 28/4 19:00-20:00 där jag berättar hur du lätt kan bygga en kundmagnet på din hemsida och börja samla in…

Många frågar oss om det inte finns något riktigt innovativt sätt att marknadsföra sig på. Svaret de brukar få: Jo det finns en kanal som verkligen är konsultfirmornas lilla hemlighet det har upp emot 4100% ROI knappt någon använder det i sverige och det är ett av de mest föredragna men oanvända kanalerna när det kommer till att bygga kundrelationer skapa inkomst och få återkommande kunder Jaa det vill vi anvönda genast! Berätta mer! E-postmarknadsföring säger vi då. Va vi vill inte skicka…

1

1. Use Incentives to Get People to Open - if people don't open your emails, why are you sending them? 2. Keep the call to action above the fold otherwise 70% of the audience won't see it. 3. Subject line should contain no more than 30 - 50 characters. 4. Closely tie the email subject to the landing page.

Experterna om varför det är så viktigt att bygga din e-postlista.