Skrivning mellanstadiet

Utforska relaterade ämnen

Hur fortsätter man skrivandet på dator i åk 2 och 3? Vilken plats har handskrivning i det fortsatta skrivandet? För Anette Liuzzi och Jenny Olsson Mohammad-Ali blev genrepedagogiken ett verktyg för elevernas fortsatta skrivutveckling i åk 2.   Under ett ASL-inspirationscafé berättade Anette Liuzzi

Hur fortsätter man skrivandet på dator i åk 2 och 3? Vilken plats har handskrivning i det fortsatta skrivandet? För Anette Liuzzi och Jenny Olsson Mohammad-Ali blev genrepedagogiken ett verktyg för elevernas fortsatta skrivutveckling i åk 2. Under ett ASL-inspirationscafé berättade Anette Liuzzi

Att sammanfatta läsningen kronologiskt, en informationskarta.

Att sammanfatta läsningen kronologiskt, en informationskarta.

I klassrummet har vi våra pennor uppsatta på tavlan som påminner oss om små men ack så viktiga saker när vi skriver. Om du skriver något hemma så kan du titta här och få hjälp med att komma ihåg al…

I klassrummet har vi våra pennor uppsatta på tavlan som påminner oss om små men ack så viktiga saker när vi skriver. Om du skriver något hemma så kan du titta här och få hjälp med att komma ihåg al…

Självbedömning.

Självbedömning.

a82c551695f22c05dcf0b34f3b33feb8.jpg 640 × 1 138 pixlar

a82c551695f22c05dcf0b34f3b33feb8.jpg 640 × 1 138 pixlar

Skolkorgen: Styckeindelning

Skolkorgen: Styckeindelning

Resonera/analysera - kvalitativa skillnader Bedömningsaspekter Bredd Magert innehåll Utförligt innehåll Djup Långa resonemangskedjor Korta resonemangskedjor Ämnesbegrepp Begreppsanvändning vardagli...

Resonera/analysera - kvalitativa skillnader Bedömningsaspekter Bredd Magert innehåll Utförligt innehåll Djup Långa resonemangskedjor Korta resonemangskedjor Ämnesbegrepp Begreppsanvändning vardagli...

Instruerande Så tar du bort en fästing Om du upptäcker att en fästi...

Instruerande Så tar du bort en fästing Om du upptäcker att en fästi...

Instruktion

Instruktion

1.2 Att planera

1.2 Att planera

Pinterest
Sök