Språklärande

Utforska relaterade ämnen

Flerspråkiga barns villkor i förskolan : lärande av och på ett andra språk (Häftad)Flerspråkiga barns villkor i förskolan utgår från en syn på språklärande som socialt och kontextuellt och har barns perspektiv i fokus. Boken synliggör och diskuterar bekanta vardagssituationer i förskolan. Genom konkreta exempel får vi följa barnens deltagande i aktiviteter och författaren diskuterar hur man kan förstå exempelvis sagostund, måltid och samling i relation till deltagande och språklärande.

Flerspråkiga barns villkor i förskolan : lärande av och på ett andra språk (Häftad)Flerspråkiga barns villkor i förskolan utgår från en syn på språklärande som socialt och kontextuellt och har barns perspektiv i fokus. Boken synliggör och diskuterar bekanta vardagssituationer i förskolan. Genom konkreta exempel får vi följa barnens deltagande i aktiviteter och författaren diskuterar hur man kan förstå exempelvis sagostund, måltid och samling i relation till deltagande och språklärande.

Art & Learning - projekt för ömsesidigt skapande av språklärande och relationer

Art & Learning - projekt för ömsesidigt skapande av språklärande och relationer

Skolans alla elever har sett Pluggkoden (UR) med några veckors mellanrum. De fyra programmen handlar om hur både elever och lärare kan använda smarta strategier för att lära sig, minnas och fokuser...

Skolans alla elever har sett Pluggkoden (UR) med några veckors mellanrum. De fyra programmen handlar om hur både elever och lärare kan använda smarta strategier för att lära sig, minnas och fokuser...

Gissa leksaken – Språkutveckling – ASL

Gissa leksaken – Språkutveckling – ASL

Har du förundrats över något idag? Frågan ställdes en gång av den italienske pedagogen Loris Malaguzzi. Att förundras är grunden för allt lärande. Förundran kan vara att stå överraskad inför en ny tanke. Det kan också vara att se något oväntat i det som man trodde man visste allt om.Läs merI den här boken berättar Gunilla Dahlberg, Anna Barsotti, Harold Göthson och Tove Jonstoij om det unika utvecklingsprojektet Pedagogik i en föränderlig omvärld som drevs i Stockholm 1992–1994 och som fått…

Har du förundrats över något idag? Frågan ställdes en gång av den italienske pedagogen Loris Malaguzzi. Att förundras är grunden för allt lärande. Förundran kan vara att stå överraskad inför en ny tanke. Det kan också vara att se något oväntat i det som man trodde man visste allt om.Läs merI den här boken berättar Gunilla Dahlberg, Anna Barsotti, Harold Göthson och Tove Jonstoij om det unika utvecklingsprojektet Pedagogik i en föränderlig omvärld som drevs i Stockholm 1992–1994 och som fått…

Stärk språket, stärk lärandet : språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt för och med andraspråkselever i klassrummet

Stärk språket, stärk lärandet : språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt för och med andraspråkselever i klassrummet

Pedagogiska miljöer och barns subjektsskapande

Pedagogiska miljöer och barns subjektsskapande

Interagera med projektor i förskolan | IKTsidan

Interagera med projektor i förskolan | IKTsidan

Mattelekar i förskolan

Mattelekar i förskolan

Barns inflytande i förskolan : en fråga om demokrati

Datumstämplar Noteringar 8x8 cm

Barns inflytande i förskolan : en fråga om demokrati

Pinterest
Sök