Pinterest
Hur fortsätter man skrivandet på dator i åk 2 och 3? Vilken plats har handskrivning i det fortsatta skrivandet? För Anette Liuzzi och Jenny Olsson Mohammad-Ali blev genrepedagogiken ett verktyg för elevernas fortsatta skrivutveckling i åk 2.   Under ett ASL-inspirationscafé berättade Anette Liuzzi

Hur fortsätter man skrivandet på dator i åk 2 och 3? Vilken plats har handskrivning i det fortsatta skrivandet? För Anette Liuzzi och Jenny Olsson Mohammad-Ali blev genrepedagogiken ett verktyg för elevernas fortsatta skrivutveckling i åk 2. Under ett ASL-inspirationscafé berättade Anette Liuzzi

30 skrivkort i olika genrer.

30 skrivkort i olika genrer.

Diktanalys vilka tankar får du? Tolka Intryck vad känner du? vad tänker du på? kan du se det framför dig? känner du igen dig? var det något du inte förstod? vem är jag:et? Sammanfatta Reflektera v...

Diktanalys vilka tankar får du? Tolka Intryck vad känner du? vad tänker du på? kan du se det framför dig? känner du igen dig? var det något du inte förstod? vem är jag:et? Sammanfatta Reflektera v...

Vi har textstöd uppsatta i klassrummet till varje genre för att stötta arbetet och skrivandet.

Vi har textstöd uppsatta i klassrummet till varje genre för att stötta arbetet och skrivandet.

Detta är en mycket rolig skrivuppgift. Jag har gjort den i alla ämnen och den sätter igång elevernas skrivande. Man tar en kort liten mening ur vilken bok som helst, den meningen ska och får elever...

Detta är en mycket rolig skrivuppgift. Jag har gjort den i alla ämnen och den sätter igång elevernas skrivande. Man tar en kort liten mening ur vilken bok som helst, den meningen ska och får elever...

En bläddra hjälper eleverna att följa strukturen för texten och hålla den röda tråden.

En bläddra hjälper eleverna att följa strukturen för texten och hålla den röda tråden.

Återberättande text – Språkutveckling – ASL

Återberättande text – Språkutveckling – ASL

Läs- och skrivundervisning : Beskrivande texter om djur

Läs- och skrivundervisning : Beskrivande texter om djur

I veckan har vi arbetat med ordklassen verb. Först analyserade vi vad ett verb är. Vi använde oss av strukturen huvuden ihop . De fick vid ...

I veckan har vi arbetat med ordklassen verb. Först analyserade vi vad ett verb är. Vi använde oss av strukturen huvuden ihop . De fick vid ...