Med hjälp av denna blogg vill jag inspirera och engagera pedagoger i skolan, bjuda på tips och idéer som kan underlätta, stödja och synliggöra elevers lärande för både elever, föräldrar och pedagoger.

Med hjälp av denna blogg vill jag inspirera och engagera pedagoger i skolan, bjuda på tips och idéer som kan underlätta, stödja och synliggöra elevers lärande för både elever, föräldrar och pedagoger.

Begrepp är en del av The Big Five. Inom svenskämnet innebär det bland annat alla grammatiska uttryck, men det handlar också om att prata om ...

Begrepp är en del av The Big Five. Inom svenskämnet innebär det bland annat alla grammatiska uttryck, men det handlar också om att prata om ...

Inspirerad av ljudvolymbilder som jag hittade i Annika Sjödahls toppenblogg: http://oppetklassrum.wordpress.com/klassrumsregler/, knåpade jag ihop en variant som jag tror är mer anpassad till mina elever. Tack Annika, för grundidén!

Inspirerad av ljudvolymbilder som jag hittade i Annika Sjödahls toppenblogg: http://oppetklassrum.wordpress.com/klassrumsregler/, knåpade jag ihop en variant som jag tror är mer anpassad till mina elever. Tack Annika, för grundidén!

Gestaltning HUR VISAR DET SIG? Vad hör personen? Vad ser personen? Vad känner personen? Hur är kroppspråket? Vad avslöjar miljön om personen? Vad tänker personen? Vad säger personen? Vad gör ...

Gestaltning HUR VISAR DET SIG? Vad hör personen? Vad ser personen? Vad känner personen? Hur är kroppspråket? Vad avslöjar miljön om personen? Vad tänker personen? Vad säger personen? Vad gör ...

Hur lär vi elever styckeindelning?        Det finns egentligen inga fasta regler när det gäller styckelängd och styckeutformning (indrag- e...

Hur lär vi elever styckeindelning? Det finns egentligen inga fasta regler när det gäller styckelängd och styckeutformning (indrag- e...

Pinterest
Search