The most powerful tool in coaching is the question - the Greek philosopher Socrates is regarded by some to have been the first coach. Among other things, he used deversified questions in his talks with his students. Here is how he did it. - Den grekiska filosofen är ansedd som den första coachen i historien. Han använde bland annat kraftfulla frågor i sina samtal med sina studenter - här är en översikt över de så kallade Sokratiska Frågorna.

"The most powerful tool in coaching is the question - the Greek philosopher Socrates is regarded by some to have been the first coach. Among other things, he used deversified questions in his talks with his students. Here is how he did it.

Här kommer en enkel liten affisch som ni kan ha på väggen i klassrummet för att påminna varandra om hur vi är, gör och säger mot/till varandra eller så gör ni helt enkelt en egen tillsammans.

Basic Human Rights That We Take For Granted, In 1 Infographic

Hur fortsätter man skrivandet på dator i åk 2 och 3? Vilken plats har handskrivning i det fortsatta skrivandet? För Anette Liuzzi och Jenny Olsson Mohammad-Ali blev genrepedagogiken ett verktyg för elevernas fortsatta skrivutveckling i åk 2. Under ett ASL-inspirationscafé berättade Anette Liuzzi

Hur fortsätter man skrivandet på dator i åk 2 och 3? Vilken plats har handskrivning i det fortsatta skrivandet? För Anette Liuzzi och Jenny Olsson Mohammad-Ali blev genrepedagogiken ett verktyg för elevernas fortsatta skrivutveckling i åk 2. Under ett ASL-inspirationscafé berättade Anette Liuzzi

Hur fortsätter man skrivandet på dator i åk 2 och 3? Vilken plats har handskrivning i det fortsatta skrivandet? För Anette Liuzzi och Jenny Olsson Mohammad-Ali blev genrepedagogiken ett verktyg för elevernas fortsatta skrivutveckling i åk 2.   Under ett ASL-inspirationscafé berättade Anette Liuzzi

Hur fortsätter man skrivandet på dator i åk 2 och 3? Vilken plats har handskrivning i det fortsatta skrivandet? För Anette Liuzzi och Jenny Olsson Mohammad-Ali blev genrepedagogiken ett verktyg för elevernas fortsatta skrivutveckling i åk 2. Under ett ASL-inspirationscafé berättade Anette Liuzzi

Med hjälp av denna blogg vill jag inspirera och engagera pedagoger i skolan, bjuda på tips och idéer som kan underlätta, stödja och synliggöra elevers lärande för både elever, föräldrar och pedagoger.

Med hjälp av denna blogg vill jag inspirera och engagera pedagoger i skolan, bjuda på tips och idéer som kan underlätta, stödja och synliggöra elevers lärande för både elever, föräldrar och pedagoger.

Alla material nedan är gratis att ladda ner och det är fritt att kopiera dem för den egna undervisningen. Den som däremot vill visa sin uppskattning och bidra till företagets möjligheter...

Alla material nedan är gratis att ladda ner och det är fritt att kopiera dem för den egna undervisningen. Den som däremot vill visa sin uppskattning och bidra till företagets möjligheter...

Jag heter Amina och är utbildad fritidsedagog. Jag arbetat på skola, fritidshem och förskola. Har insett att många verksamheter vill ta in mer och mer Montessori pedagogik i sin verksamhet. När förskolan jag arbetade på också ville det så insåg jag hur dyrt material ofta är och började leta runt på nätet. Här är resultatet: en blogg med allt gratis Montessorimaterial som jag har hittat och hittar på nätet.

Jag heter Amina och är utbildad fritidsedagog. Jag arbetat på skola, fritidshem och förskola. Har insett att många verksamheter vill ta in mer och mer Montessori pedagogik i sin verksamhet. När förskolan jag arbetade på också ville det så insåg jag hur dyrt material ofta är och började leta runt på nätet. Här är resultatet: en blogg med allt gratis Montessorimaterial som jag har hittat och hittar på nätet.

Jag heter Amina och är utbildad fritidsedagog. Jag arbetat på skola, fritidshem och förskola. Har insett att många verksamheter vill ta in mer och mer Montessori pedagogik i sin verksamhet. När förskolan jag arbetade på också ville det så insåg jag hur dyrt material ofta är och började leta runt på nätet. Här är resultatet: en blogg med allt gratis Montessorimaterial som jag har hittat och hittar på nätet.

Jag heter Amina och är utbildad fritidsedagog. Jag arbetat på skola, fritidshem och förskola. Har insett att många verksamheter vill ta in mer och mer Montessori pedagogik i sin verksamhet. När förskolan jag arbetade på också ville det så insåg jag hur dyrt material ofta är och började leta runt på nätet. Här är resultatet: en blogg med allt gratis Montessorimaterial som jag har hittat och hittar på nätet.

Gestaltning HUR VISAR DET SIG? Vad hör personen? Vad ser  personen? Vad känner  personen? Hur är kroppspråket? Vad avslöjar miljön om  personen? Vad tänker  personen? Vad säger  personen? Vad gör  ...

Gestaltning HUR VISAR DET SIG? Vad hör personen? Vad ser personen? Vad känner personen? Hur är kroppspråket? Vad avslöjar miljön om personen? Vad tänker personen? Vad säger personen? Vad gör ...

Pinterest
Search