The most powerful tool in coaching is the question - the Greek philosopher Socrates is regarded by some to have been the first coach. Among other things, he used deversified questions in his talks with his students. Here is how he did it. - Den grekiska filosofen är ansedd som den första coachen i historien. Han använde bland annat kraftfulla frågor i sina samtal med sina studenter - här är en översikt över de så kallade Sokratiska Frågorna.

"The most powerful tool in coaching is the question - the Greek philosopher Socrates is regarded by some to have been the first coach. Among other things, he used deversified questions in his talks with his students. Here is how he did it.

* Om det inte känns rätt, gör det inte. * Säg exakt vad du menar. * Var inte en som alltid ska finnas till för andra. * Lita på din intuition. * Tala aldrig illa om dig själv. * Ge aldrig upp dina drömmar. * Våga säga Nej. * Våga säga Ja. * Var vänlig mot dig själv. * Släpp det du inte kan kontrollera. * Håll dig undan från negativitet. * Visa kärlek.

* Om det inte känns rätt, gör det inte. * Säg exakt vad du menar. * Var inte en som alltid ska finnas till för andra. * Lita på din intuition. * Tala aldrig illa om dig själv. * Ge aldrig upp dina drömmar. * Våga säga Nej. * Våga säga Ja. * Var vänlig mot dig själv. * Släpp det du inte kan kontrollera. * Håll dig undan från negativitet. * Visa kärlek.

I USA har man ofta uppmuntrande posters på väggarna i skolan. Jag har nu gjort ett antal själv som jag tänker sätta upp i klassrummet. Om du...

I USA har man ofta uppmuntrande posters på väggarna i skolan. Jag har nu gjort ett antal själv som jag tänker sätta upp i klassrummet. Om du...

Begrepp är en del av The Big Five. Inom svenskämnet innebär det bland annat alla grammatiska uttryck, men det handlar också om att prata om ...

Begrepp är en del av The Big Five. Inom svenskämnet innebär det bland annat alla grammatiska uttryck, men det handlar också om att prata om ...

Hur fortsätter man skrivandet på dator i åk 2 och 3? Vilken plats har handskrivning i det fortsatta skrivandet? För Anette Liuzzi och Jenny Olsson Mohammad-Ali blev genrepedagogiken ett verktyg för elevernas fortsatta skrivutveckling i åk 2.   Under ett ASL-inspirationscafé berättade Anette Liuzzi

Hur fortsätter man skrivandet på dator i åk 2 och 3? Vilken plats har handskrivning i det fortsatta skrivandet? För Anette Liuzzi och Jenny Olsson Mohammad-Ali blev genrepedagogiken ett verktyg för elevernas fortsatta skrivutveckling i åk 2. Under ett ASL-inspirationscafé berättade Anette Liuzzi

8

Vad betyder värdeorden?

School Hacks, School Ideas, Ena, Persuasive Essays, Thinking Skills, School Stuff, Teaching Social Studies, Teaching English, Creative Writing

Pinterest
Search