The most powerful tool in coaching is the question - the Greek philosopher Socrates is regarded by some to have been the first coach. Among other things, he used deversified questions in his talks with his students. Here is how he did it. - Den grekiska filosofen är ansedd som den första coachen i historien. Han använde bland annat kraftfulla frågor i sina samtal med sina studenter - här är en översikt över de så kallade Sokratiska Frågorna.

"The most powerful tool in coaching is the question - the Greek philosopher Socrates is regarded by some to have been the first coach. Among other things, he used deversified questions in his talks with his students. Here is how he did it.

I USA har man ofta uppmuntrande posters på väggarna i skolan. Jag har nu gjort ett antal själv som jag tänker sätta upp i klassrummet. Om du...

I USA har man ofta uppmuntrande posters på väggarna i skolan. Jag har nu gjort ett antal själv som jag tänker sätta upp i klassrummet. Om du...

De 9 ordklasserna

Create and work together on Word, Excel or PowerPoint documents.

social kompetens, gratis lektioner, lektion, lektionsmaterial, skola, fritids, lektionstips, lektioner, övningar i att berätta, berätta, skrivövningar, eleverna reflekterar, Boken om mig, presentera sig själv

social kompetens, gratis lektioner, lektion, lektionsmaterial, skola, fritids, lektionstips, lektioner, övningar i att berätta, berätta, skrivövningar, eleverna reflekterar, Boken om mig, presentera sig själv

Det här behövs till experimentet: ett genomskinligt glas vatten kanel ett finger ;-) Som ni kanske märker både i mina teman och i mina pyssel så finns det en ta

4 elementen, ytspännings experiment

Det här behövs till experimentet: ett genomskinligt glas vatten kanel ett finger ;-) Som ni kanske märker både i mina teman och i mina pyssel så finns det en ta

Hur fortsätter man skrivandet på dator i åk 2 och 3? Vilken plats har handskrivning i det fortsatta skrivandet? För Anette Liuzzi och Jenny Olsson Mohammad-Ali blev genrepedagogiken ett verktyg för elevernas fortsatta skrivutveckling i åk 2. Under ett ASL-inspirationscafé berättade Anette Liuzzi

Hur fortsätter man skrivandet på dator i åk 2 och Vilken plats har…

Pearltrees lets you organize all your interests

Pearltrees lets you organize all your interests

aktiviteter för barn, barnaktiviteter, pyssla och lek, knep och knåp, lära sig alfabetet, lära sig bokstaven A, röra på sig, lekar, rörelselekar

aktiviteter för barn, barnaktiviteter, pyssla och lek, knep och knåp, lära sig alfabetet, lära sig bokstaven A, röra på sig, lekar, rörelselekar

Hur fortsätter man skrivandet på dator i åk 2 och 3? Vilken plats har handskrivning i det fortsatta skrivandet? För Anette Liuzzi och Jenny Olsson Mohammad-Ali blev genrepedagogiken ett verktyg för elevernas fortsatta skrivutveckling i åk 2. Under ett ASL-inspirationscafé berättade Anette Liuzzi

Hur fortsätter man skrivandet på dator i åk 2 och 3? Vilken plats har handskrivning i det fortsatta skrivandet? För Anette Liuzzi och Jenny Olsson Mohammad-Ali blev genrepedagogiken ett verktyg för elevernas fortsatta skrivutveckling i åk 2. Under ett ASL-inspirationscafé berättade Anette Liuzzi

fullsizerender-15

fullsizerender-15

Pinterest
Search