Skola

8 Pins0 Följare
pedagogiskt material för yngre barn, bra lekar och tips för språkutveckling

pedagogiskt material för yngre barn, bra lekar och tips för språkutveckling

Skolkorgen

Skolkorgen

Nio appar för att träna stavning, uttal och ordinlärning

Nio appar för att träna stavning, uttal och ordinlärning

Hej svenska! - ett interaktivt stöd för svenskinlärning. Våra elever på Bas gillar den här sajten där man kan träna på ord i olika teman, t.ex. bostad, mat, kläder, siffror/bokstäver, hälsa och familj.

Hej svenska! - ett interaktivt stöd för svenskinlärning. Våra elever på Bas gillar den här sajten där man kan träna på ord i olika teman, t.ex. bostad, mat, kläder, siffror/bokstäver, hälsa och familj.

Läs- och skrivundervisning åk 1 (2 och 3). Tematiskt och illustrerat.

Läs- och skrivundervisning åk 1 (2 och 3). Tematiskt och illustrerat.

Den magiska dörren. Ett skrivprojekt åk 2-3 liknande Huset och Den magiska trappan.

Den magiska dörren. Ett skrivprojekt åk 2-3 liknande Huset och Den magiska trappan.

Sammanställning över bra pedagogiska appar som utvecklar barns modersmål.

Sammanställning över bra pedagogiska appar som utvecklar barns modersmål.

Svenska språkappar för barn | Språkträning

Svenska språkappar för barn | Språkträning


Fler idéer
c5f129ef91404b7cabef69d35af47d13.jpg 591 × 838 pixlar

c5f129ef91404b7cabef69d35af47d13.jpg 591 × 838 pixlar

Hur välja rätt bok? Den här ska vi nog sätta på vår "boktavla"

Hur välja rätt bok? Den här ska vi nog sätta på vår "boktavla"

En källkritisk checklista i A3-format till åk 5.

En källkritisk checklista i A3-format till åk 5.

Skolkorgen: Styckeindelning

Skolkorgen: Styckeindelning

Första hjälpen för källkritik på internet från Webbstjärnan.

Första hjälpen för källkritik på internet från Webbstjärnan.

Hur fortsätter man skrivandet på dator i åk 2 och 3? Vilken plats har handskrivning i det fortsatta skrivandet? För Anette Liuzzi och Jenny Olsson Mohammad-Ali blev genrepedagogiken ett verktyg för elevernas fortsatta skrivutveckling i åk 2.   Under ett ASL-inspirationscafé berättade Anette Liuzzi

Hur fortsätter man skrivandet på dator i åk 2 och 3? Vilken plats har handskrivning i det fortsatta skrivandet? För Anette Liuzzi och Jenny Olsson Mohammad-Ali blev genrepedagogiken ett verktyg för elevernas fortsatta skrivutveckling i åk 2. Under ett ASL-inspirationscafé berättade Anette Liuzzi

Sammanfattning texttyper

Sammanfattning texttyper

Utvärderingslappar till eleverna. Plocka 1-2 lappar och utvärdera din dag. Bra komma-igång-träning tänker jag.

Utvärderingslappar till eleverna. Plocka 1-2 lappar och utvärdera din dag. Bra komma-igång-träning tänker jag.

Att sammanfatta läsningen kronologiskt, en informationskarta.

Att sammanfatta läsningen kronologiskt, en informationskarta.

I klassrummet har vi våra pennor uppsatta på tavlan som påminner oss om små men ack så viktiga saker när vi skriver. Om du skriver något hemma så kan du titta här och få hjälp med att komma ihåg al…

I klassrummet har vi våra pennor uppsatta på tavlan som påminner oss om små men ack så viktiga saker när vi skriver. Om du skriver något hemma så kan du titta här och få hjälp med att komma ihåg al…

Pinterest
Sök