Svenska

9 Pins0 Följare
Svenska, skriv och berättarkort del 1

Svenska, skriv och berättarkort del 1

The most powerful tool in coaching is the question - the Greek philosopher Socrates is regarded by some to have been the first coach. Among other things, he used deversified questions in his talks with his students. Here is how he did it. - Den grekiska filosofen är ansedd som den första coachen i historien. Han använde bland annat kraftfulla frågor i sina samtal med sina studenter - här är en översikt över de så kallade Sokratiska Frågorna.

The most powerful tool in coaching is the question - the Greek philosopher Socrates is regarded by some to have been the first coach. Among other things, he used deversified questions in his talks with his students. Here is how he did it. - Den grekiska filosofen är ansedd som den första coachen i historien. Han använde bland annat kraftfulla frågor i sina samtal med sina studenter - här är en översikt över de så kallade Sokratiska Frågorna.

Informationskarta över läsning av faktatexter.

Informationskarta över läsning av faktatexter.

Olika slags frågor av Elina Sandström från En läsande klass på fb.

Olika slags frågor av Elina Sandström från En läsande klass på fb.

Djurkorsord

Djurkorsord

Regler vid tystläsning.

Regler vid tystläsning.

Sammanfattning texttyper

Sammanfattning texttyper

how to draw a dinosaur - Google Search

how to draw a dinosaur - Google Search


Fler idéer
Hur välja rätt bok? Den här ska vi nog sätta på vår "boktavla"

Hur välja rätt bok? Den här ska vi nog sätta på vår "boktavla"

En smart läsare

En smart läsare

Svenska, skriv och berätta del 2

Svenska, skriv och berätta del 2

Att sammanfatta läsningen kronologiskt, en informationskarta.

Att sammanfatta läsningen kronologiskt, en informationskarta.

Skolkorgen: Styckeindelning

Skolkorgen: Styckeindelning

Hur fortsätter man skrivandet på dator i åk 2 och 3? Vilken plats har handskrivning i det fortsatta skrivandet? För Anette Liuzzi och Jenny Olsson Mohammad-Ali blev genrepedagogiken ett verktyg för elevernas fortsatta skrivutveckling i åk 2.   Under ett ASL-inspirationscafé berättade Anette Liuzzi

Hur fortsätter man skrivandet på dator i åk 2 och 3? Vilken plats har handskrivning i det fortsatta skrivandet? För Anette Liuzzi och Jenny Olsson Mohammad-Ali blev genrepedagogiken ett verktyg för elevernas fortsatta skrivutveckling i åk 2. Under ett ASL-inspirationscafé berättade Anette Liuzzi

Med hjälp av denna blogg vill jag inspirera och engagera pedagoger i skolan, bjuda på tips och idéer som kan underlätta, stödja och synliggöra elevers lärande för både elever, föräldrar och pedagoger.

Med hjälp av denna blogg vill jag inspirera och engagera pedagoger i skolan, bjuda på tips och idéer som kan underlätta, stödja och synliggöra elevers lärande för både elever, föräldrar och pedagoger.

Stjärnläsaren - berättelser. Använd när du läser berättande texter.

Stjärnläsaren - berättelser. Använd när du läser berättande texter.

En källkritisk checklista i A3-format till åk 5.

En källkritisk checklista i A3-format till åk 5.

Att skriva målande med adjektiv |

Att skriva målande med adjektiv |

Pinterest
Sök