Explore Schools, Europe, and more!

Sex trender som driver på #digiskol. NMC Horizon Report Europe : 2014 Schools Edition . Där bl a #blendedlearning tas upp som en av sex områden som utvecklas av #digiskol https://www.youtube.com/watch?v=KFcc2ofE5UI . NMC:s rapport http://www.nmc.org/publications/2014-nmc-horizon-report-europe-schools Direktlänk: http://cdn.nmc.org/media/2014-nmc-horizon-report-EU-EN.pdf . Mer info i Stefans blogg: http://omvarld.blogg.skolverket.se/2014/10/08/den-digitala-utvecklingen-av-skolan-i-europa/ .

Sex trender som driver på #digiskol. NMC Horizon Report Europe : 2014 Schools Edition . Där bl a #blendedlearning tas upp som en av sex områden som utvecklas av #digiskol https://www.youtube.com/watch?v=KFcc2ofE5UI . NMC:s rapport http://www.nmc.org/publications/2014-nmc-horizon-report-europe-schools Direktlänk: http://cdn.nmc.org/media/2014-nmc-horizon-report-EU-EN.pdf . Mer info i Stefans blogg: http://omvarld.blogg.skolverket.se/2014/10/08/den-digitala-utvecklingen-av-skolan-i-europa/ .

Image result for Even if you take the long way, as long as you get to the finish…

You have power over your mind, not outside events. Realize this, and you will find strength. Quote by Marcus Aurelius.

Lotta Malm Nilsson ( @Lotta Malm ) https://twitter.com/LottaMN  IKT pedagog som inom Digitala skollyftet jobbar med Google script http://www.iktochundervisning.se/skolutveckling/digitala-skollyftet-uppgift-1-och-2/ . Bloggen, IktOchUndervisningen framsida http://www.iktochundervisning.se

Lotta Malm Nilsson ( @Lotta Malm ) https://twitter.com/LottaMN IKT pedagog som inom Digitala skollyftet jobbar med Google script http://www.iktochundervisning.se/skolutveckling/digitala-skollyftet-uppgift-1-och-2/ . Bloggen, IktOchUndervisningen framsida http://www.iktochundervisning.se

Johan Falk (@magisterfalk)  : Vad gör mest ont att få på foten?  https://www.blendspace.com/lessons/i4mN0gfOg-_-pQ/rorelsemangd-och-impuls . Mer Blendspace av #JohanFalk https://www.blendspace.com/johanfalk  https://twitter.com/magisterfalk/statuses/406049893485015040 . Mer om Johan Falk http://sv.gravatar.com/itangalo . Egna försök på Blendspace https://www.blendspace.com/kentlundgren .

Johan Falk (@magisterfalk) : Vad gör mest ont att få på foten? https://www.blendspace.com/lessons/i4mN0gfOg-_-pQ/rorelsemangd-och-impuls . Mer Blendspace av #JohanFalk https://www.blendspace.com/johanfalk https://twitter.com/magisterfalk/statuses/406049893485015040 . Mer om Johan Falk http://sv.gravatar.com/itangalo . Egna försök på Blendspace https://www.blendspace.com/kentlundgren .

Peter Santesson (@inslag) https://twitter.com/inslag/statuses/425602109346951169 "Vad händer när duktiga matematikelever försvunnit?" http://inslag.se/journal/2014/1/21/vad-hander-nar-duktiga-matematikelever-forsvunnit.html . Mer av Peter Santesson https://twitter.com/inslag

Peter Santesson (@inslag) https://twitter.com/inslag/statuses/425602109346951169 "Vad händer när duktiga matematikelever försvunnit?" http://inslag.se/journal/2014/1/21/vad-hander-nar-duktiga-matematikelever-forsvunnit.html . Mer av Peter Santesson https://twitter.com/inslag

#TPACK modellen i Martin #Tallvid's #avhandling https://gupea.ub.gu.se/bitstream/2077/37829/1/gupea_2077_37829_1.pdf

#TPACK modellen i Martin #Tallvid's #avhandling https://gupea.ub.gu.se/bitstream/2077/37829/1/gupea_2077_37829_1.pdf

Varför behöver skolan en digital strategi - seminarium i #Almedalen 2015 http://www.almedalsveckan.info/event/user-view/25021?redir=%23eidx_1 .

Varför behöver skolan en digital strategi - seminarium i #Almedalen 2015 http://www.almedalsveckan.info/event/user-view/25021?redir=%23eidx_1 .

Pedagogisk grundsyn enligt Stensmo (1994) http://www.tema.liu.se/tema-t/tol/publikationer/1.72851/jansson_t_2005_pedagogiska_paradigm.pdf

Pedagogisk grundsyn enligt Stensmo (1994) http://www.tema.liu.se/tema-t/tol/publikationer/1.72851/jansson_t_2005_pedagogiska_paradigm.pdf

Behövs #skolbibliotek i framtiden? #bin14 Läs mer om skolbibliotekarier och bloggar i Nevin Semovskis uppsats http://bada.hb.se/bitstream/2320/10898/1/k12_15.pdf . Läs mer om uppsatsen här: http://bada.hb.se/handle/2320/10898 .

Behövs #skolbibliotek i framtiden? #bin14 Läs mer om skolbibliotekarier och bloggar i Nevin Semovskis uppsats http://bada.hb.se/bitstream/2320/10898/1/k12_15.pdf . Läs mer om uppsatsen här: http://bada.hb.se/handle/2320/10898 .

Linda Söderlind http://prezi.com/user/rqddeb9yih5y/  En undersökning bland lärare vad #IKT betyder... http://prezi.com/gxhbebczmunj/ikt-i-undervisningen/

Linda Söderlind http://prezi.com/user/rqddeb9yih5y/ En undersökning bland lärare vad #IKT betyder... http://prezi.com/gxhbebczmunj/ikt-i-undervisningen/

Från #pedagogStockholm - Forskning i praktiken: "5E – modellen för formativ bedömning" http://pedagogstockholmblogg.se/forskning-i-praktiken/2014/04/16/5e-modellen-for-formativ-bedomning/#comment-5 Mer från Forskning i praktiken http://pedagogstockholmblogg.se/forskning-i-praktiken . Mer från pedagogStockholm http://pedagogstockholmblogg.se .

Från #pedagogStockholm - Forskning i praktiken: "5E – modellen för formativ bedömning" http://pedagogstockholmblogg.se/forskning-i-praktiken/2014/04/16/5e-modellen-for-formativ-bedomning/#comment-5 Mer från Forskning i praktiken http://pedagogstockholmblogg.se/forskning-i-praktiken . Mer från pedagogStockholm http://pedagogstockholmblogg.se .

Flipp, watch, think, dig deeper and discuss http://ed.ted.com/lessons #flippat i struktur #flippatistruktur

Use engaging videos on TED-Ed to create customized lessons. You can use, tweak, or completely redo any lesson featured on TED-Ed, or create lessons from scratch

Pinterest
Search