Metakognition

10 Pins37 Följare
*pg 59 "How do you like to learn" survey for your class to be able to tailor your teaching to your students needs. Having an understanding of the classroom dynamics. Understanding your students and they way they learn on a more personal level.

*pg 59 "How do you like to learn" survey for your class to be able to tailor your teaching to your students needs. Having an understanding of the classroom dynamics. Understanding your students and they way they learn on a more personal level.

Mindset and Grit= Success. This site has lots of research and practical teaching ideas for ways to help students set and obtain goals. I love this idea and must incorporate it in next year's class.

What's Under Your Cape? A Book Study Blog-Hop

Mindset and Grit= Success. This site has lots of research and practical teaching ideas for ways to help students set and obtain goals. I love this idea and must incorporate it in next year's class.

Självbedömning av förmågorna inför utvecklingssamtalen. | Malins PPlugg

Självbedömning av förmågorna inför utvecklingssamtalen. | Malins PPlugg

Lärandegrop

Lärandegrop

Ansvar för lärande

Ansvar för lärande

Hur kan man tänka runt planering? | Lärande & bedömning

Hur kan man tänka runt planering? | Lärande & bedömning

Inbäddad bild

Lotta on

Inbäddad bild

Twitter / lottahelsing: Här trappas det inte ner, ...

Lotta on

Twitter / lottahelsing: Här trappas det inte ner, ...

redovisa

Lotta on

redovisa

utv samtal lyssna

Dagens @lararavtryck

utv samtal lyssna


Fler idéer
Utvärderingslappar till eleverna. Plocka 1-2 lappar och utvärdera din dag. Bra komma-igång-träning tänker jag.

Utvärderingslappar till eleverna. Plocka 1-2 lappar och utvärdera din dag. Bra komma-igång-träning tänker jag.

Fru Anderssons möjligheter: Då var det dags att göra det! Nu!

Fru Anderssons möjligheter: Då var det dags att göra det! Nu!

Twitter / lottahelsing: @emelieohrn Vi har gjort den ...

Lotta on

Twitter / lottahelsing: @emelieohrn Vi har gjort den ...

Här kommer en enkel liten affisch som ni kan ha på väggen i klassrummet för att påminna varandra om hur vi är, gör och säger mot/till varandra eller så gör ni helt enkelt en egen tillsammans.

Här kommer en enkel liten affisch som ni kan ha på väggen i klassrummet för att påminna varandra om hur vi är, gör och säger mot/till varandra eller så gör ni helt enkelt en egen tillsammans.

Förmågatrappa. Hur långt har jag kommit i min förmåga att t ex ge respons? Liknande two stars and a wish.

Förmågatrappa. Hur långt har jag kommit i min förmåga att t ex ge respons? Liknande two stars and a wish.

samtala, diskutera och resonera

samtala, diskutera och resonera

s-media-cache-ak0.pinimg.com originals 27 e7 9c 27e79c5cc623a1227bf925a045f637bd.jpg

s-media-cache-ak0.pinimg.com originals 27 e7 9c 27e79c5cc623a1227bf925a045f637bd.jpg

clipart metakognitiv - Sök på Google

clipart metakognitiv - Sök på Google

Att kunna ta emot kamrat respons kass till vass | Hammarbyskolan

Att kunna ta emot kamrat respons kass till vass | Hammarbyskolan

PicCollage

PicCollage

Pinterest
Sök