svenska

14 Pins1 Följare
asl_genre_mall_matris

asl_genre_mall_matris

Goodies till barnen

Goodies till barnen

Svenska, skriv och berätta del 2

Svenska, skriv och berätta del 2

c5f129ef91404b7cabef69d35af47d13.jpg 591 × 838 pixlar

c5f129ef91404b7cabef69d35af47d13.jpg 591 × 838 pixlar

Checklista faktatext | höjdarna0506

Checklista faktatext | höjdarna0506

Regler vid tystläsning.

Regler vid tystläsning.

Träff 5 - cirkelmodellen i praktiken - Pauli språkgrupp

Träff 5 - cirkelmodellen i praktiken - Pauli språkgrupp

Den här affischen kan du som lärare använda i klassrummet för att visa elever skillnaden mellan att läsa på riktigt och att läsa på "låtsas". När elever väl har insett att det syns om de läser eller inte brukar den äkta läsningen öka i klassrummet.

Den här affischen kan du som lärare använda i klassrummet för att visa elever skillnaden mellan att läsa på riktigt och att läsa på "låtsas". När elever väl har insett att det syns om de läser eller inte brukar den äkta läsningen öka i klassrummet.

a82c551695f22c05dcf0b34f3b33feb8.jpg 640 × 1 138 pixlar

a82c551695f22c05dcf0b34f3b33feb8.jpg 640 × 1 138 pixlar

Nio appar för att träna stavning, uttal och ordinlärning

Nio appar för att träna stavning, uttal och ordinlärning


Fler idéer
Med hjälp av denna blogg vill jag inspirera och engagera pedagoger i skolan, bjuda på tips och idéer som kan underlätta, stödja och synliggöra elevers lärande för både elever, föräldrar och pedagoger.

Med hjälp av denna blogg vill jag inspirera och engagera pedagoger i skolan, bjuda på tips och idéer som kan underlätta, stödja och synliggöra elevers lärande för både elever, föräldrar och pedagoger.

Hur fortsätter man skrivandet på dator i åk 2 och 3? Vilken plats har handskrivning i det fortsatta skrivandet? För Anette Liuzzi och Jenny Olsson Mohammad-Ali blev genrepedagogiken ett verktyg för elevernas fortsatta skrivutveckling i åk 2.   Under ett ASL-inspirationscafé berättade Anette Liuzzi

Hur fortsätter man skrivandet på dator i åk 2 och 3? Vilken plats har handskrivning i det fortsatta skrivandet? För Anette Liuzzi och Jenny Olsson Mohammad-Ali blev genrepedagogiken ett verktyg för elevernas fortsatta skrivutveckling i åk 2. Under ett ASL-inspirationscafé berättade Anette Liuzzi

Olika slags frågor av Elina Sandström från En läsande klass på fb.

Olika slags frågor av Elina Sandström från En läsande klass på fb.

En smart läsare

En smart läsare

Hur välja rätt bok? Den här ska vi nog sätta på vår "boktavla"

Hur välja rätt bok? Den här ska vi nog sätta på vår "boktavla"

Svenska, skriv och berättarkort del 1

Svenska, skriv och berättarkort del 1

En källkritisk checklista i A3-format till åk 5.

En källkritisk checklista i A3-format till åk 5.

Sammanlänkande ord - bra att ha till hjälp för framför allt andraspråkselever men även alla elever

Sammanlänkande ord - bra att ha till hjälp för framför allt andraspråkselever men även alla elever

Att skriva målande med adjektiv |

Att skriva målande med adjektiv |

Att sammanfatta läsningen kronologiskt, en informationskarta.

Att sammanfatta läsningen kronologiskt, en informationskarta.

Pinterest
Sök