Att sammanfatta läsningen kronologiskt, en informationskarta.

Att sammanfatta läsningen kronologiskt, en informationskarta.

Den här affischen kan du som lärare använda i klassrummet för att visa elever skillnaden mellan att läsa på riktigt och att läsa på "låtsas". När elever väl har insett att det syns om de läser eller inte brukar den äkta läsningen öka i klassrummet.

Den här affischen kan du som lärare använda i klassrummet för att visa elever skillnaden mellan att läsa på riktigt och att läsa på "låtsas". När elever väl har insett att det syns om de läser eller inte brukar den äkta läsningen öka i klassrummet.

Bokrecension. Skriv ut och klistra in i ett skrivhäfte som klassen har tillsammans. Sedan skriver eleverna sina recensioner och ritar en bild i häftet.

Skriv ut och klistra in i ett skrivhäfte som klassen har…

Ny i svenska skolan: Quick fix till språkutvecklande undervisningNä, någon quick fix finns tyvärr inte men för oss som gillar checklistor så har Pauline Gibbons skrivit några bra checklistor som jag tänkte visa er. Checklistorna kommer från hennes böcker Stärk språket stärk lärandet ochLyft språket lyft tänkandet.

Quick fix till språkutvecklande undervisning

Reading at Home - Great resource to send home to parents!!

Help parents support their students' reading at home by providing a copy of this free printable at parent-teacher conferences or at the beginning of the school year. // Resource by All Students Can Shine

"The Big 5" - de fem viktigaste #formagorna i Lgr 11 https://www.liber.se/Kampanjer/Grundskola-kampanj/Kartlaggning-och-bedomning/The-Big-5-i-Lgr-11-fem-formagor-viktigast-menar-Goran-Svanelid/ .

"The Big - de fem viktigaste förmågorna i Lgr 11 Kartläggning och bedömning…

Den här affischen kan du som lärare använda i klassrummet för att visa elever hur de kan markera texter när de läser, för att visa hur de tänker under läsning, och på så sätt bland annat visa dig vilka lässtrategier de använder sig av. Elevernas markeringar kan du bland annat använda för att bedöma deras förmåga att använda lässtrategier på ett i huvudsak fungerande sätt.

Den här affischen kan du som lärare använda i klassrummet för att visa elever hur de kan markera texter när de läser, för att visa hur de tänker under läsning, och på så sätt bland annat visa dig vilka lässtrategier de använder sig av. Elevernas markeringar kan du bland annat använda för att bedöma deras förmåga att använda lässtrategier på ett i huvudsak fungerande sätt.

Pinterest
Search